Posted in հայոց և գրական7

Հայոց լեզու

1.Լրացնել բաց թողնված տառերը՝ բ, պ կամ փ:
Վարպետ Հակոբը հմուտ դարաին էր: Եղ որ՝ Գա-րիելի հետ գետափին՝ աղ-յուրի մոտ, մի փոքրիկ հողակտոր մաքրել էր աղ-ից, ցանկապատել, դար-աս դրել և հիմնել դար-նոց: Գաղթել էին Արևմտահայաստանից: Եր-եմն հավաքվում էինք վարպետի տան պատշգամ-ում և խնդրում պատմել իր ող-երգական կյանքից, եր-եմնի, հայրենիքից: Հա-շտակությամբ լսում էինք նրան:
— Ամբարիշտ թշնամուն հակահարված տալու նպատակով հա-շտապ կազմեցինք զորագնդեր,- պատմում էր նա բամ- ձայնով:
— Մեր սուրբ հողը թանկ էր բոլորիս համար: Դիմադրեցինք մի քանի շա-աթ, սարսա-ելի օրեր տեսանք: Վերջը հակադրաբար թողեցինք մեր տունուտեղը և հուսախա-, ընկճված բռնեցինք օտար աշխարհների ճամ-աները: Մանկության բնօրրանի մասին խոսելիս վարպետ Հակո-ը ս-րթնում էր, զգում էինք, որ սիրտը թ-րտում է, չի կարողանում ձեր-ազատվել հոգին կրծող ցավից: Ժայռակո- այդ մարդու ակնակապիճները սևանում էին, և կոպերի տակ ծովանում էր թախիծը: Զգում էինք հայրենիքը տեսնելու այն ահագնացող փա-ագը, որից պապակվում էր սիրտը: Աչքը երկնահու- լեռներին, ոսկեծու- հորիզոնին` ինքնաբերաբար խաղում էր ասեղնագործ բարձի ծոպերի հետ, և հավանաբար աչքերի առջև գծագրվում էին մայրը՝ Հռի-սիմեն, հայրը՝ Սերո-ը՝ ապա լե—լեցուն ճամ-աներ, որ-անոց, քաղցի ու կեղտի մեջ խարխա-ող որ-եր: Այդ պահերին վարպետը կծկվում էր, խեղճանում, իսկ մենք նր-անկատորեն լսում էինք:

2.Կետերի փոխարեն գրի՛ր տրված բառերից մեկը:

  • Շոշափեց ու տեսավ, որ խեղճ կենդանու ողը կոտրվել է: (ող, ոխ)
  • Ոխը սրտում որ մնա, թույն կդառնա, կքայքայի սիրտը: (ող, ոխ)
  • Երբ երեկոյան հետ թռան, տեսան, որ իրենց բույնը գրավել է անծանոթ մի թռչուն: (բույն,  բուն)
  • Մի քանի հոգի ձեռք ձեռքի էին տվել ու փորձում էին գրկել հինավուրց ծառի վիթխարի բունը: (բույն,  բուն)
  • Մոտակայքում ապրողներն այնքան էին վարժվել  Վիկտորիաի շառաչին, որ դրան էլ ուշադրություն չեն դարձնում: (Վիկտորիա, Վիկտորյա)
  • Տնեցիներն այնքան են վարժվել Վիկտորյաի անտեղի լացուկոծին, որ դրան էլ ուշադրություն չեն դարձնում: (Վիկտորիա, Վիկտորյա)

3.Կետերի փոխարեն գրի՛ր տրված բառերից մեկը:

  • Քո չքնաղ ծաղկի բույր է ինձ այստեղ բերել: (բույր, բյուր)
  • Անթիվ ու բյուր են աստղերը: (բույր, բյուր)
  • Ասիան երբևէ կհանգստանա՞ պատերազմներից: (Ասիա, Ասյա)
  • Ասյան երբևէ կհանգստանա՞ իրեն հուզող մտքերից: (Ասիա, Ասյա)
  • Սոֆիան գեղեցիկ ու հյուրընկալ քաղաք է: (Սոֆիա, Սոֆյա)
  • Սոֆյան գեղեցիկ ու նրբանկատ աղջիկ է: (Սոֆիա, Սոֆյա )

4.Կետերի փոխարեն մի այնպիսի բառ գրի՛ր, որ աջ և ձախ գրված բառերի հետ բարդ բառ կազմի:
Գարիջուրամբար
շաքարբլուր
պատկերզարդքանդակ
գանգոսկրախտ
արծաթգունազարդ
բարձրժառանգ
գինիգործողընկեր
խաղդաշվայր
հայրսերորդի
ականջօղբլիթ

5. Յուրաքանչյուր բառի համար գրի՛ր 1-ական հոմանիշ և հականիշ բառ:
Գաղտնի-թաքուն,բացահայտ
գթառատ-առատագութ,անգութ
վախկոտ-երկչոտ,անվախ
ազնիվ-առաքինի,անազնիվ
երախտագետ-երախտապարտ,ապերախտ
ուժգին-սաստիկ,կամաց
անաղարտ-անպիղծ,
պարկեշտ-համեստ,անպարկեշտ
ահռելի-մեծագույն,փոքրագույն
հանդուգն-համարձակ,խոնհար
փութաջան-ջանասռր,անփութ
բազմազան-բազմապիսի,միօրինակ

6. Գտի՛ր հնչյունափոխված արմատների անհնչյունափոխ ձևերը և օրինակի նմանությամբ կազմիր նոր բառ:
Բուսական-բույս-դեղաբույս, խոտաբույս
հրեղեն
նվիրատվություն
բնավեր
գունատ
ձկնաբուծարան
մանկական
մատենագիր
բուրավետ
շնագայլ
մկնդեղ
սրտացավ

Թողնել մեկնաբանություն